Gårdagens Ridpass

red både Russen och avatar , som vanligt testade russen lite men det gick med lite hjälp att komma till paddocken och jag måste träna på att höja rösten , låter alldeles för mesig haha menmen hästar lyssnar ju mer på tonfallet än det andra så att säga ;) men red lite i paddocken dressyr med övergångar volter och försökte få honom hög i nacken tyckte jag lyckades i skritten och traven men i galoppen så var det jobbigare iaf för mig att göra allt och det kan jag erkänna men det funkade också sen i höger som är hans ''sämre'' sida gick också efter ett tag. 
 
Avatar fick sig ett dressyrpass i paddocken med och med honom blev det mycket skrittarbete i början då han inte ville lyssna i traven llr galoppen , han har ju en förmåga att ha för bråttom och inte koncentrera sig ordentligt så det blev mycket svänga hit och dit i skritt så han var med och det gick kanon sen ! så då testa vi i traven och så också och det funka där med mycket lugnare , och han lyssnade bättre och även glaoppen har blivit så mycket bättre även i fattningarna då han tar skänkeln bra och kan nu även korta galoppen lite mer iaf , så nu ska jag tagga om tills imorgon ! :D
 
 
charmtroll ! 
Avatar (T.V) Russen (T.H)
 


Kommentarer
F E L I C I A - feliciaslips

Fin blogg! Allt bra? :)

2012-08-25 @ 23:28:40
URL: http://feliciaslips.blogg.se/
F E L I C I A - feliciaslips

sv: jo allt är ba bra :) gjort idag då ? :)

2012-08-26 @ 00:04:06
URL: http://feliciaslips.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0