Dagen som den ska vara

Tjenixen! blev ingen utgång utan istället påskmys med ala familia! men jag klagar inte vi fick ju grillat ! :D as gott premiären också:) 
juste som jag nämde förut har jag även motionerat mina två (små) godingar! jag och Sara tog oss en lååång runda med nikki och vira, snapen med andra ord blev en hel del galopp då underlaget var så pass bra så lika bra att köra man vet aldrig när man inte kan;) medans vi rullade på i galopp så passade vi på att träna på fältsitsen och jag kände att jag skulle tagit hoppsadeln haha! men iaf så var hon riktigt duktig och tyckte säkert det var lite kul också, oerhört skönt var det iaf! 
 
med den andra så gjorde jag likadant fast inte så långt men denna gång blev det hoppsadeln! fyyy satan det var jobbigare än vad man kunnat tro speciellt i hennes gigantiska gångarter trots att hon höll ett riktigt bra trav/galopp tempo men måste erkänna att jag höll i manen liiite hade aldrig gått annars, men när hon skritttade så gick det bra att hålla utan haha! så blev en heeel del rygg/mag&benträning idag.
så ni som tror att bara hästen jobbar där har ni fel om ni inte tror mig så testa detta! ska visa bilderna från igår också men ni får den här att kika på på så länge!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0