Häst är BÄST !

som jag sa förut så gick ridpasset riktigt bra ! red ut med Ellen (jo javet jag skrev att jag skulle rida själv men varför säga nej till sällskap ?!) blev ner till sjön igen.. den börjar bli lite uttjatad så hoppas det går att rida i skogen snart ! är ju för mycket is och blött där nu tyvärr .. menmen snart så !
men iaf hon var riktigt fin från början jobbade henne hög i formen hela tiden där hon ska gå, hon brukar ju oftast dra ner huvet för att det är jobbigt, så var jättenoga med att hon INTE  fick göra det ! men hon var underbar! hennes gång underbart är det rätta ordet! jag och ellen red i princip sida vid sida hela vägen kan nästan tror att det hjälpte mycket sen så red jag i en annan sadel idag och det kan också ha stor betydelse så ska ha den imorgon med. 

vi gjorde även massa tempoväxklingar skritt trav halt skritt halt trav osv... sen ökad trav det sista och nu när hon fick upp huvudet mer så blev ökningen ännu finare ! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0