Ta 3 betala för 2

var i stallet från 12-19,00 7 timmar ! haha galet när man tänker på det så haha fast lika givande för det trots att man var riktigt mör och seg efter sista ridpasset haha ! 
var ju tänkt att jag bara skulle rida 2 men det blev 3, fick lite hjälp med Hoppzan nu det sista eller rätt mycket och det är skillnad på den lilla hästen från första gången jag satt på den går mycket fint nu! men jisses gäller att hitta allt men fick till några fina serpentiner och traven kändes hon riktigt bra i lite pigg ibland men då var det mina halvhalter som inte gjorde någon inverkan där, ville inte riktigt ta för hårt i henne då hon är känslig för både skänklar och i munnen. galoppen var sisådär var lite halt i paddocken sen så orkade inte jag riktigt hålla ihop och sådär i fattningen, men vi fick till en bra och vilken härlig galopp alltså ! så helt mörkt känns det inte inför den 24 :)
 
 
Med Stella gjorde jag inget speciellt red ut en runda med sara och ebba tog det lugnt med skritt och trav. med nikki blev det lite tuffare fick träna massa på halvhalter där med och att hon skulle vänta på mig(vill ju gärna köra sitt race)  och allt det där andra jag tränar på. men det gick bra där med hon lyckades hålla koncentrationen uppe trots att mitt andra ridsällskaps häst gärna ville busa haha såg lite roligt ut ibland ! och även i galoppen var hon superduktig och jag kunde korta galoppen massa trodde seriöst att det inte gick så mycket haha + att den fina formen bibehölls,så nu är det bara att fortsätta så ! men imorgon ska jag ta en lugnare tur då hon har gått 3 hårda pass irad, vill inte att hennes bakben ska bli svullet igen nu när det börjar bli bra ! :) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0