bara hästrelaterat om gårdagen

Som sagt slutade skolan 1 timme tidigare vilket var riktigt skönt !
 
Jag och Ellen red med Nikki & Tina på vallen som vi kallar det ett mindre gärde mitt i skogen perfekt nu när det är så hårt överallt annars, kände att det behövdes med faktiskt. så det blev mycket övergångar trav skritt halt osv... men hon lyssnade bra var bara några gånger hon helst ville göra på sitt sätt men det varade inte så länge. har ju inte heller galopperat sen december kanske så nu fick vi äntligen göra lite det med trodde hon skulle göra några bocksprång llr ngt annat för att hon tyckte det var så roligt men inget utav det utan hon bara jahaa okej. vilket var skönt och hon var riktigt duktig fastän och var pigg ! sen n-är vi kom tillbaka fick vi reda på att vi varit ute i 1,5  timma ! ja fråga oss inte hur vi lyckas men det kändes som om vi var borta 40 min bara haha !
bad Ellen ta lite bilder också så har gjort ett litet collage;)
 
Red även Stella med blev en kortare tur med Ellen och Sara som också kom senare där. vi red inte hela vägen ner till sjön då hennes häst inte får anstränga sig för mycket men vi lyckades ändå va ute i 50 min blev massa träning på att hitta henne mellan hand och skänkel och andra övningar i både skritt och trav lyckades delar iaf hon är lite svårare då hon gärna luras om man inte känner henne ordentligt vilket jag inte gör. menmen det är bara träna vidare ! men i helhet tycker jag allt det gick bra hon var lugn hela tiden och lyssnade bra på halvhalterna och allt det där, sen fick jag en del hjälp av ellen med :)
sen var dagen slut och jag fick åka hem dock var klockan 20,30 när jag var hemma men det var det värt ! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0