Påskhoppet igår-bilder+resultat!

Igår då, dagen började redan vid 07,00, så åkte ut till stallet runt 8 och fixade allt klart innan vi skulle åka. när vi väl kom fram var det bara betala kika lite på vilka som var med, sen lasta ur hästen. red inte fram sådär jättemycket till 50 då vi skulle hoppa 2 klasser så ville inte att hon skulle vara helt död. men iaf 50 rundan var en startklass bara så där fick vi en del stopp men det hade jag räknat med tempot var bra men hindrena var läskiga! fast hon var aldrig dum utan det berodde mest på osäkerhet, men det är inte så konstigt har ju inte hoppat överdrivet mycket sen var det första gången vi tävla. men vi tog oss runt och hon var jätteduktig ändå! 
 
Till 70 sen hoppade jag bara 1 gång på vardera hinder på framhoppningen så hon fick känna på höjden iaf,sen inne på banan visste hon exakt vad som gällde och hoppade av bara farten! hon hade kanonbra tempo och kändes stabil och vi hoppa alla hinder med öronen spikrakt framåt! såå roligt och då var inget läskigt! dock fick vi ett nedslag på sista men jag tog ut vinsten i förskott och släppte henne för tidigt och mycket så hon fick inte upp frambenen tillräckligt, men vad gör det, är riktigt nöjd över henne, så nu taggar vi om till nästa! 

fick även bra på stilbedömningen och bra kritik också så det var kul ! kommer inte ihåg exakt vad jag fick men ngt på 60 sluta det på vet jag:) ! bjuder på bilderna så kommer videon upp lite senare;)
Fotograferna är: Jonna Kindberg, Alexandra Larsson, Johanna Riggmyr och pappa!
 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0