Allt om mig och mina hästar

Fick denna fråga för etttag sen :
Kan inte du lägga upp videos när du rider ? 
Eller ta lite mer bilder ? 
Börja läsa din blogg nyligen och fasna deräkt :) 
Men vem är de du rider är han din ? vart står han ? vad sattsar du mäst på? kan du skriva ett inlägg om dig och din häst ?:) 
För dom som kanske nyligen kom in på din blogg och undrar?:D
 

och visst det är klart jag kan göra ! tänkte börja med det nu och berätta lite vem jag är och så blir det för långt delar jag upp det i 2 delar ;)
 
Men som sagt mitt namn borde ni kunna och jag är 18 till sommaren och bor i mariestad,vilket är en väldigt trevlig stad på sommaren iaf. förutom skolan då så håller jag på med hästar en heeel del på min fritid närmre bestämt 6-7 dagar i veckan, stället där jag rider heter pilagården och ligger alldeles intill Berga kyrkan påväg mot hassle, det är ett sk företag jag rider i med ungefär 20 hästar uppdelade i 2 stall. Men dem som är under mitt ansvar är Nikki och Hoppzan. båda 2 är unghästar Nikki är 5 och Hoppzan är 4. Jag har planer att tävla båda, har inte ridit hoppzan sådär jättemycket en halv månad ungefär men det går framåt och hon är huuur go som helst att sitta på! och en väldigt ärlig häst så går hon inte som hon ska gå säger hon till att jag gör fel, vilket är bra då lär man sig hur man ska göra sen. (hoppzan på bild nedanför)
 
Sen har vi nikki, henne har jag startat med 2 gånger i dressyr som jag även kommer satsa på med henne (hoppzan blir nog liite mer hoppning) då hon ej får hoppa pga gammal skada. men hon går fint där med om hon är på bra humör, kan ju säga att hon är vääääääldigt speciell och dagarna kan variera ena dagen huuur fin och go som helst andra dagen är det bara motigt. men det går bättre och bättre och jag har lyckats komma på henne rätt bra så det är bara att fortsätta! sen är hon jättemysig att hålla på med och gosa med sen älskar hon att bli kliad bakom öronen och under magen! Eftersom hoppzan är till salu så ska jag satsa på henne i både hopp och dressyr så länge hon finns kvar hos oss, nikki ska jag fortsätta med dressyren så länge jag bor kvar här :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0