långdag i stallet + massa bilder !

såå nu har jag satt mig i soffan med lite frukt mörkchoklad och thé go lördag ! inväntar shutter island men kommer inte hålla mig vaken ska ju va i stallet 08,00 imorgon så tror jag skippar frukosten hemma och äter efter mockningen sen så kan jag soooova längre ! :D 
 
 
men iaf skulle ju hoppa hoppzan men så blev inte fallet då hon var halt :( :( jag som var så taggad och stackars häst ! 
så fick pyssla om henne lite så fick hon gå ut i hagen igen. Red ut på Nikki med Sara och det gick faktiskt kanon även i galoppen och hon lyssnade så bra, dock var mina fingrar stelfrusna så fick va extra noga med att inte bli stum ! men lyckades rätt bra ändå :)
 
sen så fixade jag lite med hennes 4 VITA strumpor ! ett helvete att få rena ibland men idag gick det ganska fort, sen så fick hon gå in och käka så passade jag på att putsa sadeln och tränset är nytt så behövdes inte och såklart mina stövlar:)  
 
har även borstat som bara den och fått bort all stöv tvättat svans och pälsglansat massa ! delade även upp manen så det bara är att fläta imorgon och som tur är så står hon ju still när man pysslar med henne ja och sover då :)nu är hon fin där i sin box hoppas det håller i sig nu ! :D här är lite bilder från dagen :)
 
visst är hon bra fin alltså ! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0